2010. március 30., kedd

"Jobb-Bal ismeritek?"


Érdekességként, én is ma kaptam:

Nyisd meg a csatolt képfájlt. Ha a hölgyet az óra járásával megyegyező irányban látod forogni, akkor a jobb agyféltekédet használod. Ha a hölgyet az óra járásával ellentétes irányban látod forogni, akkor a bal agyféltekédet használod.

Néhány ember képes arra, hogy mindkét irányt felismerje, de a legtöbben csak egy féle képpen tudják nézni.
Lássuk, hogy képes vagy e megfordítani a forgásirányt, váltogatva az agyféltekéid között.

MINDKÉT IRÁNY LEHETSÉGES!

Ez a prezentáció azt mutatja be, hogy az agy két különböző fele különböző gondolkodásmódért felelős.

A következő táblázat mutatja be a két agyfélteke gondolkodásbeli különbségeit:

Bal agyfélteke:

- logikus
- következetes
- racionális
- analitikus
- objektív
- részletekre koncentráló

Jobb agyfélteke:

- véletlenszerű
- intuitív
- holisztikus
- összefoglaló gondolkodásmód
- szubjektív
- egészre koncentráló

A legtöbb személy valamelyik fajta gondolkodásmódot előnyben részesíti a kettő közül. Néhányan közülünk azonban képesek egyenlő módon használni mindkét agyféltekéjüket.
Általánosságban az mondható el, hogy az iskolában jobbára a bal agyféltekés gondolkodásmód a jellemző, míg a jobb agyféltekés aktivitás háttérbe szorul.
A bal agyféltekés, relatív tantárgyak a logikus gondolkodásra, analízisre és pontosságra fókuszálnak. A jobb agyféltekés tantárgyak, a másik véglet, az esztétikára, érzésekre és kreativitásra összpontosítanak.

Hozzá kell tennem, hogy én nagyon meghökkentem az eredményemtől, mivel az enyém jobb agyféltekés gondolkodásra jött ki, pedig világ életemben a reál tantárgyakból voltam jó, sőt, műszaki egyetemistaként a bal agyféltekés gondolkozásmódot tulajdonítottam eddig magamnak. :)

Habár az is igaz, hogy én látom a balra mozgást is, ha koncentrálok.

Mindenesetre valóban érdekes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése